Amaryllis

Wist je dat lang opgeleide nieuwkomers in België om verschillende redenen moeite hebben met het vinden van werk dat aansluit bij hun capaciteiten en ambities? Diploma’s worden niet altijd erkend, taal is een obstakel, je kent de procedures hier niet én het ontbreekt je aan netwerk…

Met project Amaryllis willen we professioneel netwerk en ervaring van vrijwillige mentoren inzetten om werkzoekenden te versterken.

Hoe?

In partnerschap met Duo For A Job bieden we 4 trainingsdagen aan: als vrijwillige mentor begin je zo goed uitgerust aan het traject.

Potentiële mentoren en mentees kunnen zich aanmelden via mail aan projectamaryllis@hotmail.com en via een verkennend gesprek maken we een match.

Wat volgt is een verrijkend traject waarin impactvolle stappen worden gezet richting werk, een stage of een opleiding. Een traject dat impactvol is voor zowel de werkzoekende als de mentor!

Benieuwd wat mensen zelf zeggen? Mohammad, Mia Diana, Heleen, Stefaan, Vida, Diane, John, Ann, Elshafei en Amaat vertellen graag zelf waarom zij project Amaryllis een warm hart toedragen.

Wat kan je doen?

Meld je aan als mentor of moedig mensen aan zich te laten begeleiden. Of, wil je graag op een andere manier bijdragen? Dat kan door bijvoorbeeld mee onze brochure te verspreiden, of ons uit te nodigen om een toelichting te komen geven over het project.

Project Amaryllis wordt getrokken door Rotary Club Turnhout en vzw Op De Spiegel, in partnerschap met Duo For A Job, en wordt mogelijk gemaakt dankzij een global grant in het kader van het humanitair project van Evanston.

Amaryllis